Zijn guppen in de dierenwinkel sterk?

Ik zou graag enkele guppen nemen. Alleen ik hoorde dat de guppen in dierenwinkel niet sterk zijn, dat de dierenwinkels het gewoon doen voor kwantiteit en niet voor kwaliteit. Klopt dit?
Hebben jullie nog wat tips voor een beginnende Guppy houder?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Zeedieren
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoi, ik denk dat je begint met jouw eerste aquarium.
Guppen zijn hele geschikte vissen voor een beginner.
Als mijn man visjes koopt, gaat hij ook nooit naar een dierenwinkel. Hij gaat altijd naar een aquariumwinkel en/of aquarium-vijverspecialist.
Google waar bij jou in de buurt zo'n winkel zit. Je kunt hier terecht voor visjes, maar ook alle aquariumbenodigheden en informatie.
Allereerst is het belangrijk dat jouw bak 'gezond' is. Neem hier de tijd voor. Eigenlijk zet je op het laatst pas de visjes erin.
Ik doe er ook een link bij over guppen. Hierin staat eigenlijk alle informatie: hoe groot moet de bak minimaal zijn, de verhouding tussen mannetjes en vrouwtjes, voeren......
Het is te veel informatie om hier op te schrijven. https://www.licg.nl/aquariumdieren/guppy/ Kortom, lees de link. Zoek een speciaalzaak om alles te kopen om te starten. Bouw een gezonde bak op. Koop de visjes bij dezelfde zaak. En, genieten van jouw bak. Succes!

Antwoorden (1)

De keren dat ik guppytjes heb gekocht in een winkel waren ze toch sterk genoeg om hun andere naam ( miljoenvisje ) te bewijzen. De visjes die leven zullen altijd voor snelle aangroei in kwantiteit zorgen. Bij deze soort vissen denk ik daarom niet dat het veel verschil maakt die 'sterkte'. Al geloof ik meteen dat bij andere soorten, discus, arowana of grote maanvissen dat het wel een verschil kan maken waar je ze gaat kopen.

Al moet ik er wel bij zeggen.
Net als het kopen van andere vissen ga naar een winkel met goede netheid, uitzicht dieren, geen dode dieren in bakken,...

Doe ook de visjes niet in te plots in het aquarium maar laat ze eerst even wennen. Dit zorgt er ook voor dat de dieren minder snel gaan stressen en minder snel gaan sterven.
De eerste uren nog geen licht aandoen of eten geven. Dezelfde reden.
Als je visjes koopt, weet ook hoe je ze moet houden. Qua temperatuur, grootte van de bak, beplanting, filter en aantal. ( natuurlijk hangt van je bak ook af hoeveel je er kan houden )

Als je met die zaken rekening gaat houden, dan is de kans groot dat de visjes het goed bij je zullen hebben en oud worden.