Een soort oliegloed op vijver en al 3 dode vissen. wat is dit ?

Wat is dit misschien een ziekte maar ik weet het echt niet wat moet ik hier nu mee aan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Zeedieren
2.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je wellicht een foto bijvoegen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sorry ik weet het al ik heb even met mijn dierenwinkel gepraat, die zijn trouwens ook bekende en volgensmij moeten we de bodem meer schoonmaken en is de waterkwaliteit door het warme weer omlaag gegaan.

Antwoorden (1)

een olieachtige substantie op het wateroppervlakte, ook wel een “kaamlaag” genoemd. Op zich is een kaamlaag ongevaarlijk, tenzij het heel dik wordt en de uitwisseling van zuurstof tussen het aquarium en de omgeving beperkt.
De oplossing voor het vermijden of verwijderen van een kaamlaag is duidelijk:

Je bak goed onderhouden, bladeren en ander afval zoveel mogelijk verwijderen;
Zorgen voor een goede filterwerking;
Voldoende voeding toevoegen voor je aquariumplanten

Niet overdrijven met je aquariumverlichting. Indien je wel veel verlichting in je bak wil, hou dan rekening met de grotere vraag naar plantenvoeding;
Zorg voor een goede balans tussen je CO2 en andere voedingsstoffen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vijver en een aquarium is een verschil van dag en nacht.