hi ik heb vissen gekocht hoe veel keer moet ik mijn bak verschonen ?

25november 2017 heb ik nieuwe vissen gekocht maar ik vind nergens op het net hoeveel keer ik mijn vissen moet verschonen (water+aqarium) daarom dacht ik dat iemand me hier bi kon helpen op deze website ????

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Zeedieren
2K

Antwoorden (3)

zit er een filter in ? dan moet je hem echt niet veel schoonmaken, zo'n 1/4 van het water om de week eens door de filter laten verversen. Zonder filter moet je kijken naar een aantal zaken, voer je niet teveel, is de visbezetting correct, hoe groot is het aquarium, zitten er plantjes in, ... best geen direct zonlicht i.v.m algen problemen ... Als je vers water erin doet, opletten ivm de temperatuur en ook wat aquasafe of aqutan (van Sera) of Biotopol (van JBL) erbij doen! Dat bindt de zware metalen die in ons leidingwater voorkomen en legt een beschermlaag op de slijnhuid van de vissen.
Zit er geen filter in? moet je hem 1keer per 2 weken uitkuisen!
grtjes Tessa
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als er geen filter inzit, kun je geen aquarium onderhouden! Het filter is nodig voor het nitrificatieproces! Zonder filter, geen aquarium. Tenzijn je er 1 vissie indoet, met heel veel planten, en een stromingspompje. Er staat genoeg informatie op het internet, over aquaria's onderhouden, lees je eerst in, voordat je een dier koopt!
1 keer per week
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in het begin 1 keer per week, later 2 keer per week, het sponsje van de filter moet je wel in water van je aquarium schoon maken, dan doe je een beetje water van je aquarium in een emmer. Als je dit niet doet dan gaan de bacterien steeds dood. Je vult de rest van je aquarium weer gewoon met kraanwater.