Wat voor vis is dit, hij lijkt doorzichtig en is iets groter dan een hand?

Is dit echt? Kan het me bijna niet voorstellen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Zeedieren
8.3K
Poet
9 jaar geleden
Bijzonder! Roept ook weer allerlei vragen op. Hoe kunnen die organen allemaal doorzichtig zijn? Van wat voor materiaal zijn die dan gemaakt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Cool!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wauw, wat een bijzonder mooi diertje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alles wat licht doorlaat is doorzichtig. Is vreemd omdat het nieuw is. Niemand staat nog stil bij water, plexi- en gewoon glas dat eveneens doorzicht is. Neem nu een glazen fles met water ingewikkeld in foelie. Drie producten bij elkaar, allemaal doorzichtig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier zie je zelfs doorzichtige garnalen. Heb ik ooit gezien als kind in een rivier bij ons.
http://forum.dwerggarnalen.nl/viewtopic.php?f=30&t=8261

Het beste antwoord

Stewart Fraser was lekker aan het vissen in de buurt van Karikari Peninsula, Nieuw-Zeeland. Tussen het hengelen door vond Fraser een doorzichtig beest. Is het een inktvis? Is het een garnaal?
Het blijkt te gaan om een Salpa maggiore, een ongewerveld waterdier dat inderdaad bekend staat om zijn transparantie.

Fraser zegt tegen MailOnline: "Ik zat te twijfelen of ik het moest laten zwemmen maar door m'n nieuwsgierigheid wilde ik het ding toch echt van dichterbij bekijken. Het voelde schilferig en was vrij stevig, bijna geleiachtige. Je kon niets zien, behalve van de kleine oranje blob erin." De foto verbaast Fraser en zijn vissersvrienden nog steeds, ze hebben nog nooit zo'n dier gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja,dit is een echte vis:Een Salpa Maggiore werd gespot en gevangen voor de kust van Nieuw-Zeeland. Stewart Fraser en zijn twee zonen waren op een visreis toen vonden ze de bizarre schepsel in het water drijven. Hoewel het de vorm enigszins als een garnaal, het was bijna volledig transparant.
Read more at http://www.inquisitr.com/1104937/salpa-maggiore-mysterious-translucent-fish-identified/#7jMy6qgar6Syhgc6.99
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Minnetjes moet je motiveren (vind ik). Dus néé, dit is geen vis.
Het is geen vis, maar een z.g. salp. Dat wil zeggen: een in zee levend dier dat wordt ingedeeld bij de z.g. manteldieren. Meestal zitten ze aangehecht op een ondergrond (net als bijvoorbeeld zeeanemonen).
Het beest op de foto is erg groot voor een salp.

Toegevoegd na 2 minuten:
In hun "jeugd" zijn ze, vaak als een soort ketting aan elkaar gehecht, vrijzwemmend tot ze een goed plekje hebben gevonden.