Ik heb een zilvervisjes val gekocht, waardoor worden zilvervisjes nou aangetrokken?

Het ziet er uit als een kartonnetje wat je kunt omvouwen en in elkaar steken met een paar stripjes met een aftrekbaar laagje (velletje). Het stripje plakt, is het hiermee dus wachten totdat er toevallig zo'n beestje overheen loopt of zit er ook een lok aas in?

een jaar geleden
in: Dieren
1.1K

Antwoorden (2)

De plakkende strip is het lokaas. Daar zit iets in wat de zilvervisjes lekker vinden. De zilvervisjes komen daar op af en als ze erop stappen, plakken ze vast en kunnen ze niet verder lopen.
een jaar geleden
Wat ik zo tegenkomt, bestaat de lokstof uit bepaalde koolhydraten die de zilvervisjes als voedingsbron gebruiken maar kunnen ze ook feromonen bevatten. Door de plakstrip, vang je ze.
Zelf ook weer wat geleerd.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden