Van welk beest is dit poepje?

In mijn kamer liggen de laatste tijd kleine poepjes/drolletjes. Ze liggen om mijn plant heen, maar er ook van af. Er zijn geen slijmsporen en er is niet aan mijn plant gegeten. Het valt ook niet uit elkaar en plakt vast aan mijn vloer. Weet iemand van wat voor dier het is?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dieren
5.2K
Amadea
5 jaar geleden
Het doet mij denken aan een (goedkoop) Loom elastiekje dat aan het vergaan is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hallo, het raadsel is opgelost. Het waren geen poepjes, maar dode wormpjes die uit mijn plant kwamen, waarschijnlijk een aaltje. Ze zaten in de grond van de plant en als ze daaruit komen gaan ze dood.
Bedankt voor het meedenken!

Antwoorden (2)

volgens mij is het niet van een dier maar van de plant of het is rubber, maar dat lijkt me stuk als je norgens iets met rubber in de buurt heb, maar staat de plant in turf of in aarde?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee heb nergens rubber in de buurt. Het is een lepelplant en hij staat in turf. Ik heb ook gekeken of het van de plant af komt, maar niets van de plant lijkt erop....
welke poep het naar mijn idee het meest mee overeen komt is die van een slak. Bij slakken komt de poep in één lange strook uit de zijkant van hun lichaam, en meestal vormt het (een) cirkeltje(s). het droogt gauw op en dat zou dus verklaren waarom het niet uit elkaar valt maar wel plakt aan de vloer. het is dan wel gek dat er geen slijmsporen zijn. weet je zeker dat ze niet zijn opgedroogd en daarom bijna niet meer te zien zijn?