Kan je een konijn met hersenvochtontsteking eten?

Dit is een serieuze vraag.
Mijn konijn heeft hersenvochtontsteking.... en het is bijna kerst.. anders had ik m toch wel laten inslapen.

Kan ik haar nog eten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
Erna55
6 jaar geleden
Heeft een dierenarts de diagnose gesteld ? Heb je aan de dierenarts je vraag gesteld ?
Castle
6 jaar geleden
Hoe wil je hem dan nu 'in laten slapen'?
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Jak! Ik zou hem gewoon laten inslapen. Sowieso is konijn al niet te vreten...maar een ziek konijn....bleh ik zou mij dasr niet aan wagen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
neen nooit iets eten dat een natuurlijk dood sterft ... en ja je laat hem voor zijn tijd inslapen maar toch zou hij ergens aan dood zijn gegaan. het is voor een dierenarts moeilijk om alle oorzaken en ziektes in een dier te zoeken en de kans dat er parasieten of iets besmettelijk zit in overleden dieren is best groot. er zijn zoizo veel dingen die ook voor ons slecht zijn.
maar hersenen zijn heel speciaal hersencellen lijken heel veel op mekaar en veel parasieten en ziekten kunnen van dier naar mens gaan. in de slachterij worden hersenen en hersenstammen van sommige dieren vaak ook apart af gevoerd en vernietigt . dus neem een gezond konijn of haal er een bij de winkel deze zou ik niet doen. het is wel een heel eerzaam idee ,weet je in ieder geval zeker dat jou konijn een goed leven heeft gehad wij hebben jaren van onze eigen dieren geleefd .... dat voelt toch met meer respect naar de natuur als je voor je eigen vlees moet slachten... nu hebben we het maar makkelijk en consumeren we echt teveel aan vlees

Antwoorden (1)

Het licht eraan wat de oorzaak is. Is het door parasieten of schimmel, nee. Is het aangeboren of iets anders wat niet op schimmel enz. lijkt, dan is het volgens mij niet gevaarlijk.

Ik weet dat het kerst is geweest, maar misschien heb je een andere keer of andere mensen er nog wat aan.