Wat voor insect is dit?

Vonden wij in huis, is het een kakkerlak?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
Amadea
6 jaar geleden
Lastig te zien, maar het lijkt meer op een duizendpoot dan op een ander soort insect.

Antwoorden (3)

Moeilijk te zien omdat het beest dood is en misschien wat ingedroogd. Enige overeenkomst van de twee "pootjes" rechts in je afbeelding vond ik op:

http://www.kakkerlakkenbestrijden.com/kakkerlak/soorten-kakkerlakken/

Lees het artikel eens door; ga op verkenning in huis en beslis of je maatregelen moet nemen.

Toegevoegd na 1 uur:
Op het microbiologisch laboratorium in Delft hadden wij (oude gebouwen) regelmatig last van kakkerlakken. Als je er één vindt moeten er meer zijn, levend of dood. Even doorzoeken dus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zou een oorwurm kunnen zijn.
Het is inderdaad erg moeilijk te zien.
Ik zou me er verder niet zoveel druk om maken

Toegevoegd na 30 seconden:
.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
'k Had het al als reactie geplaatst. Maar nu kom ik deze foto tegen, en die bevestigt dat mijn eerste opwelling correct is. Het betréft een duizendpoot, kijk maar: https://thumbs.dreamstime.com/b/dode-gekantelde-duizendpoot-24128534.jpg
6 jaar geleden
Z512099
6 jaar geleden
+ dacht ook direct aan duizendpoot.