Welk dier zit er in mijn wc pot?

Deze week kwam ik er achter dat er iets in mijn wc pot zat. Het ging als volgt.

Toen ik de wc deur opende licht aan deed hoorde ik een duidelijke plons. Ook zag ik water omhoog spatten en de grond was een beetje nat. Ik keek in de wc maar zag niks. Wel beweegde het water alsof er net iets door is gegaan.
Vandaag weder om het zelfde verhaal.
Dit gebeurt alleen snachts.
Ik kan veder geen keutels of iets kapots vinden van geknaag of zo.

Vind het raar dat ik het beest nog niet heb gezien. Is het dan zo snel? Blijft het alleen in de wc pot zitten?

Ik weet niet goed wat ik er mee moet. Waar naar de wc gaan is hier nu iets moeilijker geworden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dieren
2.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien een rat brrrrrr
TurfGraver
6 jaar geleden
Hou de deksel in iedergeval gesloten.
https://youtu.be/0t2VPBF6Kp4
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien een rat brrrrr camera ophangen

Antwoorden (1)

Dit is zo goed als zeker een rioolrat (bruine rat). Ergens zal er een kleine breuk in een afvoerbuis zitten waardoor de rat er in kon komen. Het zal niet bij 1 rat blijven, er zullen er meerdere zijn. Denk er aan dat ze voor verstoppingen kunnen zorgen. Je kunt een ontstoppingsbedrijf laten komen die m.b.v. een camera de breuk (of rat) opspoort. Het kan ook zijn dat de breuk niet bij jou in de buurt zit. In dat geval zou ik een vangkooi of gif in de wc plaatsen. Gif gebruiken tot het niet meer gegeten wordt, anders wordt de rat(ten) immuun!