Wat is dit voor id plaatje op deze roofvogel?

ik heb naast de a2 in Echt een roofvogel op de foto gezet die net een muisje had gevangen echter deze na mijn weten wilde vogel draagt een id plaatje, waar is dit van afkomstig? zie foto

Picture for question
2 maanden geleden
in: Vogels

Antwoorden (1)

Dit is een Buizerd met een zogenaamde “wingtag”. Een wingtag wordt gebruikt in een bepaald onderzoek naar vogels; dit kan trekgedrag zijn, lokale verplaatsing, of andere onderzoeksdoeleinden. De vogel is op deze manier gemakkelijk ‘af te lezen’ door andere vogelaars, of oplettende mensen zoals U. Op de website https://cr-birding.org/ kunt u achterhalen waar de Buizerd voorzien is van deze tag en helpt u mee met het onderzoek naar deze soort.
2 maanden geleden
Febax
2 maanden geleden
Dank voor u antwoord, heb even de website geraadpleegd maar kon verdere info nu even niet vinden, zal het weekend er verder induiken.