Met welke app kun je ‘s nachts vogeltrek opnemen?

Ik las dat je voor vogeltrek opnemen niet perse een recorder hoeft te hebben maar ook gewoon je telefoon kunt gebruiken, maar welke app is hiervoor dan geschikt?

8 maanden geleden
in: Vogels

Antwoorden (1)

Android
Je zou één van deze apps kunnen gebruiken:
1. WavePad
2. MixPad
3. Music Maker Jam
4. Lexis Audio Editor
5. Music Editor

Laptop
Een heel goed, maar duur programma hiervoor is Raven Pro.
https://ravensoundsoftware.com/software/raven-pro/
Rven Pro is een softwareprogramma voor het verwerven, visualiseren, meten en analyseren van geluiden. Het biedt een krachtige, gebruiksvriendelijke onderzoeks- en onderwijstool voor wetenschappers die met akoestische signalen werken. De zeer configureerbare weergaven bieden flexibiliteit bij het weergeven van gegevens.
Maar ook met het gratis programma Audacity kan je prima sonogrammen maken. Als je de schaalverdeling steeds gelijk houdt, ga je vanzelf de patroontjes van een roepende koperwiek en de andere trekkers herkennen.
8 maanden geleden