Ik heb een merel jong gered en die is niet gewond. Hij zit in een kooitje, wat moet ik ermee doen?

Ik heb een jong gered nadat mijn kat besloot hem in zijn mond te steken. Het jong is niet gewond en zit binnen in een TT kooi van mijn kanaries. Wat moet ik doen? De moeder zoekt het jong ook, maar als ik het dan zou buiten zetten ben ik niet zeker dat de moeder het jong zal komen halen. Ook 2 à 3 katten in de tuin, dus het is wel een risico denk ik... Kunnen jullie mij helpen?

Picture for question
11 maanden geleden
in: Vogels
1.2K
SingingCoyote13
11 maanden geleden
ik zou het naar een vogelkweker(rij) brengen of de dierenambulance bellen, die weten wat te doen met het beestje.
fremar
11 maanden geleden
https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/vogeltje-gevonden-wat-nu

Antwoorden (1)

Buiten neerzetten waar je hem gevonden hebt en er voor zorgen dat de katten er niet bij kunnen. De ouders zullen hem de eerste dagen blijven voeren, tot hij voor zichzelf kan zorgen/wegvliegen.
11 maanden geleden
Z512099
11 maanden geleden
Met 2 à 3 katten in de tuin heeft dat merel-jong geen schijn van kans…
SingingCoyote13
11 maanden geleden
mij is verteld altijd dat als je bv een eend of andere vogel uit een nest haalt en daarna terugzet dat de oudervogels dit (mensen) ruiken en het nest vermijden.
fremar
11 maanden geleden
https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/vogeltje-gevonden-wat-nu