Waarom hapt mijn valkparkiet?

Hallo iedereen, ik heb een valkparkiet. Als ik hem wil aaien hapt hij soms. Het is niet echt bijten. Weet iemand de oorzaak hiervan?

een jaar geleden
in: Vogels
1.5K
SingingCoyote13
een jaar geleden
is ie al wel tam ? hoe lang heb je de parkiet al ? ik heb een papegaai amazone xanthops, en bij aanschaf zijn deze vaak niet tam. duurt wel een paar jaar voordat je ze normaal kan hanteren en vaak nog enkele jaren langer voordat ze echt vertrouwelijk zijn en dus ook alles beginnen te eten wat je ze voorschoteld.
ik had hiervoor een agapornis rosceicollis en die was ook bij aanschaf nog niet tam duurde paar maanden, en dit dier begon overigens ook te happen en bijten nadat ie al praktisch tam was, zodra ik hem pellet voeding wilde voorzetten. dit moest op aanraden van dierenarts, maar als een vogel het niet lust dan eet ie net zo weinig om geen honger te hebben en dat is ook weer niet goed.
Degast
een jaar geleden
Ik heb hem nu iets langer dan een jaar. Hij is verder wel tam! Hij komt ook gewoon af en toe op mijn schouder ziten

Antwoorden (1)

Angstig waarschijnlijk. Niet echt handtam, gaat ie ook niet meer worden dan!
een jaar geleden