Zijn reigers gevaarlijk voor mensen?

Er is mij ooit verteld dat een reiger je oog uit kan pikken omdat hij het voor eten aan kan zien. Klopt dit of is het slechts een fabeltje?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Vogels
6.7K
ronron1212
2 jaar geleden
Fabeltje krant verhaal.

Antwoorden (3)

Enkel als ze gewond zijn: dat je niet te dicht in de buurt
moet komen van een gewonde of zieke reiger. Ze vallen aan op je ogen en
weten die met hun lange nek en snavel feilloos te treffen.
2 jaar geleden
Ik heb 22 jaar op een vogelopvang/ dierenambulance gewerkt, en ik kan je verzekeren dat reigers op zich zeker niet gevaarlijk zijn voor mensen. Als je te dicht bij een reiger komt zal die zich uit de voeten maken.
Wel is de snavel een geducht wapen als hij in het nauw is gebracht: reden om hem als eerste vlak achter de kop bij de nek te pakken als je 'm moet vangen.
2 jaar geleden
Ze zijn alleen gevaarlijk als je ze bedreigd