Kunnen grasparkieten, valkparkieten, kakariki’s en agapornissen bij elkaar?

Hoi, ik heb een kooi gekocht, de kooi is 170 hoog en 73 breed en 59 diep. Ik wil graag grasparkieten, valkparkieten, kakariki’s en agapornissen. Nu zag ik dat agapornissen niet goed samen gaan maar als ze genoeg plek hebben en allemaal van jongs af aan bij elkaar zitten, kunnen ze dan bij elkaar of zijn de agapornissen toch te schuw? Ik hou alles in koppels dus ze zitten niet in hun eentje.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
7.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik had een foutje gemaakt, het hok is 170 hoog, 99 breed en 59 diep

Antwoorden (1)

Parkieten kunnen goed samenleven met andere kleine vogels, zoals de Australische valkparkiet (Nymphicus hollandicus) en andere kleine papegaaien. Ook zebravinken (Taeniopygia guttata) komen doorgaans goed overeen met parkieten.
Populaire vogels die NIET samen met grasparkieten kunnen worden gehouden zijn alle papegaaien die groter zijn dan valkparkieten; dwergpapegaaien (familie AGAPORNIS) kunnen andere soorten gemeen bijten.
Jouw kooi is ca 1 kubieke meter groot en te klein voor meer dan 6 vogels (beter is zelfs 2 koppeltjes)
Ik zou kiezen tussen een koppeltje kakarikis en een koppeltje grasparkieten. Ik denk, dat twee valkparkieten daarbij een beetje veel is, omdat die toch wat groter zijn dan grasparkieten en kakrikis.
Toegevoegd op 26 maart 2020 20:25: tekst