Kan ik een vogel wekelijks verhuizen naar mijn andere huis?

Alhoewel dit misschien heel dom of zo over kan komen. Vroeg ik me dit af. Ik ben van plan een vogeltje in huis te nemen. Maar heb ik het probleem dat ik elke week verwissel van het ene naar het andere huis. Dit zijn beide elke keer dezelfde huizen maar ik weet dus niet of het vogeltje dit aankan of niet. Ik zou het namenlijk geen stress willen opleveren natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
3.3K
Rieneke1
4 jaar geleden
Als je maar 1 vogeltje wil nemen, neem dan een soort die niet in een groep wil leven. Heeft het beestje in beide huizen een groot verblijf, zodat hij kan vliegen? Zorg je voor verrijking van de kooi?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
--Rieneke1
Ik heb op moment nog niets voor verblijf van de vogel aangezien ik overal nog een beetje moest naar kijken zoals dit (mogenlijke) probleem.

Antwoorden (1)

De ene vogel zal er beter tegenkunnen, dan de andere. Een kanarie kan makkelijk alleen in een kooi zitten en kan ook het beste tegen verhuizen. Denk b.v. aan de mensen die met hun zangkanarie naar een wedstrijd of tentoonstelling gaan. Als de vogel gestrest zou zijn zal die nooit presteren met zijn zang. Wat je wél moet doen is steeds de kooi tijdens het verhuizen even afdekken met een doek. Het sjouwen met de kooi geeft n.l. meer stress dan een andere omgeving. Bovendien zal de vogel op elke locatie jouw vertrouwde stem horen hetgeen ook rust geeft.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Ook kanaries zijn sociale vogels die van nature in een groepje leven.