Blauwe neusdop: man!
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
"…maar er zijn uitzonderingen. Soms, al de paringshormonen laag zijn, hebben poppen een lichtblauwe neusdop. Deze kleur, of wit met een beetje blauw, treedt ook op als een vogel ziek is. De neusdoppen van wilde poppen zijn lichtblauw en worden in het paringsseizoen bruin. Bij jonge poppen is de neusdop lichtblauw met wit rond de neusgaten".
Laatstgenoemde lijkt op de foto van vraagsteller zichtbaar te zijn.