Ik heb een gewonde vogel aan vleugel mee naar huis genomen. Wat moet ik hem te eten geven?

Zal hij herstellen en in de natuur teruggezet kunnen worden? Of heeft deze reddingsactie geen zin?

Aanvulling nav opmerkingen en reacties:
Ik woon in spanje en er is hier geen vogelopvang. wel naar geinformeerd, ik werd van dierenarts naar amdere dieremarts gestuurd, ik dacht vogelopvang, maar niet dus. De dierenarts constateerde een gebroken vleugel. Daar het diertje nooit meer goed zal genezen , te zwak, zal het ten prooi komem aan andere dieren. Deze vogel komt alleen in zuid-europa, Noord-afrika voor. Dus besloten met dierenarts om de vogel inte laten slapen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
3.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niets. De vogelopvang bellen en het diertje door professionele mensen laten helpen.
Z512099
5 jaar geleden
De vogel heeft een trauma, veel pijn, angst, die gaat niet eten, het allerbeste is zo snel mogelijk naar dierenarts gaan die gewend is vogels te behandelen. Nú bellen dus...
Rieneke1
5 jaar geleden
Zie nu dat je in Spanje woont. Neem aan dat er daar wel dierenartsen zijn?
Rieneke1
5 jaar geleden
Bedankt voor de update. Jammer maar beter zo.

Antwoorden (2)

Bel beter de vogelopvang. Daar kan je zelf de vogel brengen of deze wordt eventueel opgehaald door de dierenambulance.
Zelf een vogel redden mislukt vaak en sommige vogels mag je niet in huis houden.
.
Als er geen vogelopvang in de buurt is kan de vogel naar het dierenasiel gebracht worden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ivana
5 jaar geleden
Lees de vraag eens goed: vraagsteller woont in Spanje alwaar geen vogelopvang is.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@anna1960
Helaas, mijn antwoord was voor Nederland bedoeld. De informatie dat je in Spanje woont was niet bekend 6 à 7 uur geleden.
Fijn dat de dierenarts ter plaatse de goede beslissing nam. Een vogel in die conditie redt het niet in zijn eentje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Ivana
Helaas, de aanvulling is toegevoegd nadat ik mijn antwoord gepost had.
Daar valt geen zinnig woord over te zeggen want niet iedere vogel eet hetzelfde. Wat is het voor vogel? Het dier zit nu dus al een halve dag zonder (geschikt) eten. Dat is niet goed, want vogels hebben een snelle stofwisseling en moeten regelmatig kunnen eten. En die gewonde vleugel, hoezo gewond? Door een kat gepakt? Dan zal het vreselijk gaan ontsteken en zal de vogel sterven. Vleugel gebroken? Idem dito.
Ik begrijp werkelijk niet waarom je een dier dat gewond is en waar je geen zier verstand van hebt niet naar een vogelopvangcentrum brengt of naar de dichtstbijzijnde dierenarts.
Bel ajb nu de dierenambulance om het dier op te laten halen zodat het behoorlijke verzorging krijgt, of een spuitje zo nodig.