Hoe moeten we een eendennest in afgesloten tuin verzorgen?

Bij ons zit een eenden nest in de tuin (alleen eieren, geen.kuikens). Onze tuin is afgesloten en heeft geen vijver. Kunnen de jongen wel overleven, of.moeten we ze de tuin uitzetten zodra ze geboren zijn? Misschien een grote bak water neerzetten? Bijvoeren? Graag tips.hoe we ze in.leven kunnen houden!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
2K
jc54
5 jaar geleden
Als de eieren nog niet bebroed zijn, heb je nog zeker 4 weken om een vijver aan te leggen......

Antwoorden (1)

Eenden zijn niet zo slim: hoewel ze wel een veilige plek heeft uitgekozen zal ze er toch ook weer weg moeten. Om te beginnen kan het geen kwaad moeders wat bij te voeren met graan, fijngesneden andijvie, eendenkorrels. Ook als de kleintjes zijn uitgekomen is het goed een schaal water en eendenkorrels neer te zetten. Het is na verloop van wat tijd toch de bedoeling dat ze, zodra de kleintjes iets robuuster zijn, de tuin verlaten. Is er water voor je deur, en (belangrijk), zwemmen daar niet te veel worden in? Zijn de walkanten niet te hoog voor de kleintjes? Probeer dan moeders daarheen te leiden. Let op dat er geen kleintje achterblijft. Als het water verder weg is, overleg dan even met de dierenambulance. Die kunnen het gezin komen vangen en op een geschikte plek uitzetten.dierenambulance.
worden = woerden.
Toegevoegd op 08 april 2019 04:29: tekst