Mijn vogel trekt veren uit zijn eigen buik wat zou ik hieraan kunnen doen en waarom doet hij dat?

De vogel is al best oud maar het probleem is dat hij zich kaal maakt. soms zelf zo erg dat het begint te bloeden. wat kan ik hieraan doen. Het is een grasparkiet

5 jaar geleden
in: Vogels
1.4K
Z512099
5 jaar geleden
Komt door eenzaamheid en verveling, een soortgelijke vraag werd al eerder gesteld:
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/74624/trekt-parkiet-veren-eruit/

Antwoorden (2)

Soms helpt het om met kooi en al onder de lauwe douche te zetten.
Waarschijnlijk krijgt hij een andere verendek en irriteren zijn oude veren.
Kan ook verveling zijn spiegeltje of speeltje in de kooi.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het kan verschillende oorzaken hebben waarom ze zich beginnen te plukken, stress, verveling maar ook ziekte.
Mijn advies zou zijn om langs een vogelarts langs te gaan.
Een spiegeltje zou ik ook afraden, daar zien ze hun eigen partner in terug die in werkelijkheid niet bestaat wat voor gezondheidsklachten kan leiden.
Toegevoegd op 18 december 2018 14:47: tekst