Duif met pootje waar hij niet meer op kan staan in de tuin. wat moet ik doen?

Er zit een houtduif in de tuin met een pootje waar hij echt niet meer op kan staan, 2 maal daags komt hij terug om wat zaad te eten wat we daar neerleggen. nu willen we hem graag helpen maar hij vliegt weg wanneer we de deur zachtjes opendoen. Hij vliegt verder nog wel goed. Kunnen we hem helpen? Of kunnen we dat beter niet doen? En zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Vogels
1.9K
Ritsuka
5 jaar geleden
Duif red zich wel hoor. Zag laatst een stadsduif zonder pootjes, die wandelde vrolijk op 2 stompjes.
Rieneke1
5 jaar geleden
Het is heel goed dat je de duif helpt door hem van zaad te voorzien. Of de poot nu gebroken is of dat er een ander probleem is, vaak kunnen ze er in een VOC ook niet zo gek veel aan doen. Blijf het dier voeren en hou 'm in de gaten. Succes en lief dat jullie je om hem bekommeren.

Antwoorden (1)

mijn oma heeft ook zo'n vogel.
blijf hem zaadjes geeven en laat heb lekker rondlopen en vliegen
dan gaat het steeds beter.
(maak e.v.t en leuk huisje voor de volgen met zaadjes en andere dingen

kort samengevoegd ja je kan hem helpen maar doe niet teveel want straks kan hij het zelf niet meer veel succes

BP bloedpolitie Nederland