Drinken en baden vogels in een waterschaal met waterplanten?

Ik heb een nieuwe waterschaal gekocht voor de vogels om in de baden en uit te drinken. Nu lijkt met me leuk om er waterplanten in te doen. Nu is mijn vraag: schrikt dit de vogels af?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
1.5K
Z512099
6 jaar geleden
Waterplanten zijn geen probleem voor vogels, bij drijvend blad (waterlelie) gaan ze er zelfs op staan.

Antwoorden (1)

Geen probleem; in de (wilde) natuur drinken vogels ook uit plasjes e.d. waar planten in groeien. Zolang voor de vogels maar zichtbaar is dat er water is, zijn de planten geen belemmering.