Hoe genees je een zweer van een kanarie poot?

Hallo,

Onze kanarie heeft al een flinke tijd (zeg maar gerust 2 maandjes of misschien zelfs langer) last van zijn pootje. Gister heeft mijn moeder het aan de dierenarts gevraagd wat het nou zou kunnen zijn en de dierenarts zegt dat het wel een zweertje zou kunnen zijn. De onderkant van de poot (direct onder zijn been, zeg maar het midden) is rood. De dierenarts zegt dat het een flinke tijd kan duren voor zoiets geneest en dat je er wel vaseline op kan doen (na het eerst te ontsmetten) en dat het dan iets beter gaat. Hebben jullie nog advies om het beter/sneller te laten genezen? Hebben jullie zoiets al eerder gehad en wat hebben jullie toen gedaan? Ik dacht eraan om, nadat er vaseline op zijn poot is gesmeerd, er een watje op te doen. Dat plakt er toch aan vast en het zou de pijn iets minder moeten laten voelen. Maar toen dacht ik; hij kan ook aan het watje trekken en dat hij dan een deel van het watje op eet (ofzo). Naja, in iedergeval, suggesties zijn van harte welkom!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vogels
12.9K

Antwoorden (1)

Misschien kun je, om de pijn iets te verminderen er sperti (aambeienzalf) op doen, dat verdoofd een beetje (afdekken met een pleister), én het is zachte zalf. Ook kun je denken aan etherische oliën zoals kamille (De olie bevordert de genezing van de huid, is pijnstillend bij gewrichtsaandoeningen, verzachtend bij oogaandoeningen en helpt in het algemeen tegen ontstekingen) of teatree