Meestal worden de papegaaien heel oud. Ara´s worden ongeveer 60 tot 70 jaar. Maar er zijn ara's die 100 jaar zijn geworden. Andere papegaaien worden zo'n 50 jaar oud. De agopomiden staan erom bekend dat ze vrij jong sterven, ze worden ongeveer 20 jaar oud.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als schildpadden en olifanten kunnen papagaaien wel 80 tot 100 jaar oud worden.
mits de omstandigheden goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze goed verzorgd worden, kunnen ze in 'gevangenschap' 50 jaar of ouder worden.
In het 'wild' zal dat natuurlijk minder zijn, omdat er dan veel meer gevaren zijn, en natuurlijke vijanden.

Dus daar moet je goed rekening mee houden, als je erover denkt een papegaai te gaan aanschaffen. En natuurlijk wordt geen enkele papegaai echt blij van een kooi, al is hij nóg zo groot, naast de tv en de ficus. Hij moet vaak en langere tijd vrij kunnen rondvliegen, en je zult je goed moeten verdiepen in het gedrag van deze vogels : in het wild leven ze in groepen, en jij zal dus als eigenaar het dier zó veel moeten kunnen en willen bieden, als een groep soortgenoten dat doet.

Anders worden ze erg ongelukkig, en beginnen dwangmatig gedrag te vertonen zoals zichzelf helemaal kaalplukken ed.

Dus, zoals bij ieder huisdier, maar zéker bij zo'n langlevend dier : bezint eer gij begint.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grijze roodstaarten worden gemiddeld 20 tot 25 jaar oud, maar er zijn al vogels bekend geraakt die wel 70 jaar oud zijn geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Grijze roodstaarten worden gemiddeld 75 jaar oud. Vraag is , is dat in het wild of in gevangenschap? Je hele leven in een kooitje, moet je een dier niet willen aandoen..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat n grijze roodstaart gemiddeld 50 jr kan worden is nog zaak uitgedrukt.
Het is nleen van de gaaien die een leeftijd van ongeveer 65 a 70 jaar kunnen worden.
Mits n goeie uitgebalanceerde voeding en verzorging.
Zijn Roodstaart gaaien bekend die bijna de 80 hebben bereikt.
Net als de Kakatoo en de Aras
Dat hangt af van welke papegaai je bedoelt. De kaketoes en die soort papegaaien kunnen wel 50 jaar oud worden. De kleine parkietjes iets van een 25 jaar of ergens daar rond.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is geheel afhankelijk van welke papegaaisoort.
Over het algemeen geldt; hoe groter ze zijn hoe ouder ze worden.

Er zijn ook veel andere factoren die meespelen. Wat ze eten, hoe gelukkig ze zich voelen enz.

In gevangenschap ligt de gemiddelde levensduur hoger dan in de natuur.