Mijn jonge nieuwe slang eet al 18 dagen niet, wanneer moet ik mij zorgen maken of naar de dierenarts?

Het gaat over een koningsslang (hondurensis) van zo'n 60cm lang. Ik heb hem nu al zo'n 18 dagen en hij eet sinds dan niet meer. Ik weet dat slangen lang kunnen zonder eten, maar begin me stilaan zorgen te maken. Qua terra is alles in orde qua temperatuur, luchtvochtigheid, schuilplaatsen... Elke keer als ik in de buurt kom met een muisje bij het voeren, vlucht hij weg... Hem in een kleiner doosje steken samen met de muis lukt ook niet (hoe de kweker hem ook voerde), en daarnaast ook al braining geprobeerd maar zonder succes... Vanaf wanneer moet ik me zorgen beginnen maken en wanneer moet ik juist naar de dierenarts? Wat kan ik verder nog doen om hem hopelijk aan het eten te krijgen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Je hebt dus een slang gekocht zonder informatie over de verzorging uit te zoeken?
Rieneke1
2 jaar geleden
Stel om te beginnen deze vraag eens aan de kweker. En weet je al een dierenarts die verstand heeft van slangen en die voor jou bereikbaar is? Ook daar kan je je vraag stellen. Succes!
Rieneke1
2 jaar geleden
Wellicht kan je hier lid worden en je vraag stellen: http://www.slangenforum.com/

Antwoorden (1)

Een volwassen koningsslang kan tot zes maanden zonder eten.
Maar een jonge slang moet toch wel 1 à 2 keer per week gevoerd worden.
Als het dier aan de volgende omgevingsvoorwaarden voldoet:
https://petigloo.com/how-long-can-a-king-snake-go-without-eating/
zou het ziek kunnen zijn en zou je de dierenarts moeten raadplegen.