Hemidactylus albofasciatus is een hagedis die behoort tot de gekko's (Gekkota) en de familie Gekkonidae.
In andere talen wordt de gekko wel aangeduid met 'adder- gecko', zoals het Engelse viper-gecko of het Duitse vipern-gecko. Een eenduidige Nederlandse naam is er nog niet voor deze soort.

Het diertje staat op de IUCN lijst van bedreigde diersoorten.
Het is geen groepsdier en kan solitair leven. Een gekko hoort in de vrije natuur, niet in een aquarium.
3 jaar geleden
Cake
3 jaar geleden
Bedankt Simon!