Wat is dit voor een slang?

(Tegengekomen in Sapa, Noord-Vietnam)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heb je geen foto van de staart of de kop.
Juist aan de staart en kop kun je een slang makkelijker definiëren.

Antwoorden (3)

Ahaetulla prasina, de elegante Oriental Whip Snake
Deze groene , felgroene , bleek groene en zelfs oker kleurige slang ...whip snakes (ook wel: vine snakes) van het geslacht Ahaetulla... zijn lange, zeer dunne slangen die overwegend in bomen en struiken leven. Komen ook voor in noord Thailand.
https://www.shutterstock.com/nl/video/clip-1018077628-oriental-whip-snake-ahaetulla-prasina-on-tree
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In Vietnam komen vele soorten slangen voor, maar jouw slang is niet met zekerheid vast te stellen omdat de familie lanspuntslangen(Trimeresurus) in Vietnam zo groot is kom ik tot het volgende lijstje(zie bron)

Trimeresurus albolabris
Trimeresurus gumprechti
Trimeresurus macrops
Trimeresurus popeiorum
Trimeresurus stejnegeri
Trimeresurus truongsonensis
Trimeresurus vogeli
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
boompyton hij kan wurgen pas op niet giftig...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Een boompython is niet egaal groen, dus dat kan het niet zijn.