Hoe krijg ik de manen van mijn paard langer?

Mijn paard is een mixje van een hoop rassen, maar voor het grootste gedeelte is het een Belgisch warmbloed, en zijn naam is Joker. Joker heeft last van zomereczeem. Hierdoor heeft hij een deel van zijn manenkam afgeschuurd. Het groeit wel weer aan, maar ik weet niet hoe ik kan voorkomen dat hij zijn manen niet opnieuw afschuurd. Tegen de eczeem zelf hebben we een hele hoop middeltjes, maar wat als het toch terug komt? Is het überhaupt wel mogelijk om zijn manen langer te krijgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het antwoord zou te lang worden, vandaar deze website van de Paardendrogist.
https://www.paardendrogist.nl/blog/schurenmanenstaart/
Castle
5 jaar geleden
extensions laten zetten?

Antwoorden (2)

Manen groeien een a anderhalve centimeter per maand of zo, en dat kun je niet versnellen.
Het enige dat je kunt doen is er voor zorgen dat het paard geen jeuk heeft, en dus niet zijn manen afschuurt.
Je kunt ook de manen helemaal afknippen of-scheren. Dat is een beter gezicht dan hier en daar een pluk, en het maakt de behandeling van de exceem gemakkelijker.
5 jaar geleden
wij hebben thuis een fries met hele dikke manen en staart en het geheim is niet te vaak kammen het haar en elke dag antiklit spuiten als je geen zin hebt om het te kopen kun je het ook zelf maken staat ergens wel op google maar zo kunnen de manen en staart verder groeien