Welk insectje is dit?

Mijn eerste verdieping zit vol met kleine kevertjes (zie foto). Het is een ware plaag. Ze zitten in alle kamers en gangen. Ik dacht dat dit een meelkever was maar er is niks van meel of graan aanwezig boven. Een pelskever is ook een optie, maar ik heb echt geen idee. Iemand die zou weten wat dit is en wat ik hieraan kan doen?

Picture for question
10 maanden geleden
in: Insecten
2K
Z512099
10 maanden geleden
Doet me toch denken aan de Broodkever: Het voedsel van de larven bestaat vooral uit harde en/of droge zetmeelhoudende producten zoals brood, beschuit, macaroni, soepblokjes en honden- en kattenbrokjes, de volwassen dieren eten niet.
DenDre05
10 maanden geleden
Hartelijk dank voor uw antwoord! Zou idd een broodkever kunnen zijn. Lijkt er zeer hard op en ik heb ook een hond. Maar zou dit kunnen dat ze helemaal naar de bovenverdieping lopen waar niks van deze producten te vinden is?
Amadea
10 maanden geleden
Behalve keukenvoorraad lusten de larven ook bouw- en isolatiematerialen die plantenvezels of zaadrestanten bevatten. En ze smullen van hondenbrokjes!

Geef als eerste antwoord