Wat is dit voor beestje?

Ik vond de afgelopen 3 maanden ongeveer 1 keer per maand dit beestje in mijn huis. Ik kan op het internet niet vinden wat voor beestje dit is (en hoe ongerust ik moet zijn). Weet iemand wat voor beestje dit is?

Picture for question
een jaar geleden
in: Insecten
4K

Antwoorden (1)

Het is de larve van de tapijtkever.
De meeste schade richt de larve aan. Zij eten onder andere wollen stoffen, dode insecten, opgezette dieren, bont en andere producten van dierlijke oorsprong. Het lekkerst vinden ze schone, zuivere wol zoals kasjmier truien of wollen gordijnen.
Toegevoegd op 20 oktober 2022 06:21: tekst
Plaatje bij antwoord
een jaar geleden