Wat is dit voor een beestje?

Ik zag het toevallig lopen het is klein, heeft een ronde kop en lijkt alsof die kan vliegen maar dat deed ie niet.

Picture for question
een jaar geleden
in: Insecten
1.3K
Amadea
een jaar geleden
De foto kan helaas niet ingezoomd worden, is dan veel te onscherp. Kun je meer informatie geven over hoe het beestje eruit ziet en hoe groot het is? Op wat voor plek trof je 'm aan?
Baguettex
een jaar geleden
Alvast heel erg bedankt voor uw tijd. Ik trof het beestje aan op onze planten pot in de woonkamer. Het beestje is echt enorm klein kleiner dan 0,05cm
Baguettex
een jaar geleden
Ik heb de foto gewijzigd misschien dat het nu wat duidelijker :)

Het beste antwoord

De tweede foto is wel iets duidelijker dan de eerste en doet mij vermoeden dat het een broodkevertje betreft, Stegobium paniceum. Het volwassen exemplaar is niet schadelijk meer, maar de larven kunnen schade hebben aangericht in jouw voorraad droge levensmiddelen, hondenbrokjes, tabak, kruiden of iets dergelijks.
Amadea
een jaar geleden