Mijn zoontje heeft een levende regenworm opgegeten, moet ik hier iets aan doen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Insecten
3.2K
Castle
2 jaar geleden
Deze vraag is eerder gesteld https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/507728/wormen-eten-schadelijk/
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Nee hoor. Kan geen kwaad. Door maagzuur etc is worm snel dood en uitgepoept.
Terpstraatje70
2 jaar geleden
Extra eiwitten zijn gezond!

Antwoorden (1)

Nee, al kan het wel ziekmakend zijn.

Toxocara-larven kunnen in regenwormen zitten als ze besmette grond hebben gegeten. Het eten van regenwormen kan honden, katten of mensen ziek maken.
Een maand na het eten van een regenworm kreeg een 16-jarig meisje koorts en misselijkheid die ongeveer drie dagen aanhielden, samen met een lichte zwelling rond haar ogen. Deze symptomen verdwenen, maar in de volgende twee weken kreeg ze ook een verslechterende hoest en viel ze vijf pond af. Ze had longabcessen ontwikkeld door parasieten die door haar longen trokken.
Het goede nieuws is dat de meeste kinderen die besmet zijn met Toxocara-soorten vanzelf beter worden, zonder enige behandeling en vaak zonder ooit symptomen te hebben of zich bewust te zijn van de infectie.
SimonV