Wat voor insect is dit? Heb een idee van een kakkerlak?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
3K
Amadea
3 jaar geleden
Een kakkerlak heeft lange tot zeer lange voelsprieten, die ontbreken bij dit beestje.

Het beste antwoord

Ja, het is de bleke kakkerlak, of in Latijn de ectobius pallidus.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat is geen kakkerlak. Vermoedelijk betreft het de larve van een dwergcicade. Nu onze zomers steeds warmer worden komen daar steeds meer soorten van in Nederland voor, het zijn er intussen meer dan 500. Omdat ze nog niet zo bekend én klein van stuk zijn is het determineren lastig.

Cicaden hebben verwantschap met bladluizen, bladvlooien en witte vliegen. Allemaal hebben ze zuigende monddelen en voeden ze zich uitsluitend met plantaardig materiaal.
Amadea