Klein en vreemd? Ik vond hem verdroogd op de zoldertap. Wat is het?

Opvallend groen. Met staartje erbij totaal16 mm lang zonder sprieten. De dikke groene "staaf" onder is een door de droogte dubbel gevouwen achterpoot. De uitgevouwen achterpoot is 18 mm lang. Het lijkt me veel te klein voor een sprinkhaan. Wat is het?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
3.3K

Het beste antwoord

Dit zou toch best een boomsprinkhaan kunnen zijn.
Mannetjes bereiken een lengte van 12 tot 15 millimeter, de vrouwtjes zijn 11 tot 15mm lang. De lichaamskleur is groen, op de kop, het halsschild en de vleugelbasis is een gele streep aanwezig, is geelachtig. De mannetjes hebben lange, krekel-achtige cerci, die kleine tandjes hebben aan de basis. Het vrouwtje is te herkennen aan de lange vrij smalle en nauwelijks gebogen legboor.
Afbeelding: vrouwtje zuidelijke boomsprinkhaan
SimonV
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@SimonV
Ik heb het beestje nog eens bekeken en denk, dat je gelijk hebt. Ik heb zelf niet bij de sprinkhanen gezocht, omdat deze zo klein was en ik ben sprinkhanen gewend van 3 tot 5 cm.
Plus
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Sprinkhanen kunnen inderdaad klein zijn. Ik zie het vaker