Wat zijn deze teek-achtige insecten die in grote aantallen om het huis zitten?

Bijgevoegd een afbeelding. Deze beestjes zitten uit het niets in grote aantallen rond het huis. Als je voor de deur zit heb je in no time veel beestjes op je zitten. Ze bijten niet maar zitten stil zodra je zachtjes naar ze blaast. Ze hebben een zwarte kop en bovenste deel van hun lichaam en een bruine achterkant. De grotere beestjes kunnen ook groen zijn met een zwarte streep in het midden. Ze hebben 6 poten en twee redelijk lange voelsprieten. Voor zover we gemerkt hebben bijten of steken ze niet. Ze hebben geen vleugels maar lijken soms wel vanuit de lucht op je te vallen (misschien uit een boom). Ze zijn ongeveer 3 mm lang. We hebben uitgebreid gezocht naar wat dit diertje is maar kunnen hem nergens vinden. Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
7.7K

Antwoorden (1)

Het is een nimf van de Berkensmalsnuit, Kleidocerys resedae. Een lid van de familie smalsnuitbodemwantsen.

Er is echter geen groene variatie op te vinden, dat bracht in eerste instantie verwarring. Dat moet dan haast wel een ander beestje zijn.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea
PLUS