Beestjes plaag, maar welk beestje is het?

Ik ben op vakantie geweest naar Duitsland en op de camping krioelde het van deze beestjes. Ze zijn minuscuul, maar met heel veel tegelijk. Nu kom ik thuis aan in Nederland en zie ik dat mijn hele auto nog vol zit met deze kleine beestjes! Als ik ze dood met een papiertje dan voel je ze soms knappen en geeft het een vreemde geur af.

Wat kan ik hier tegen doen?!

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.7K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geen idee wat voor kevertjes/beestjes het zijn, maar ze komen niet alleen :-)))
-----
Wat je hiertegen kunt doen?
Je kunt de hulp inroepen van een garage. Een bedrijf met een wasstraat met extra programma's en poetsers/schoonmakers in dienst om jouw auto van binnen en buiten te laten wassen/poetsen, drogen en blinken.
-----
Vertel precies waar het om gaat en informeer van te voren naar de prijs zodat je niet achteraf schrikt van een bedrag dat je niet verwacht had.
Of
Je gaat er zelf aan beginnen en dat betekent een niet fijne klus die langer duren kan dan verwacht.
-----
De keus is aan jou.

Antwoorden (1)

Dat ze een vreemde geur afgeven verraadt al dat het wantsen betreft. En jij bent zelfs de tweede binnen 24 uur die ze tegenkomt, alleen had die er een minder duidelijke foto bij. Met deze heb ik uiteindelijk gevonden welke soort het betreft:

Een nimf van de Bruingemarmerde schildwants, Halyomorpha halys. Deze soort komt oorspronkelijk uit Azië, maar breidt zich steeds verder over de wereld uit. In de fruitteelt kan het beestje in grote aantallen aanzienlijke schade veroorzaken. Ze eten planten en zuigen sap uit bladeren en vruchten.
Plaatje bij antwoord
Amadea
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
Amadea: Wat doen we ertegen, hoe bestrijden we dit ongemak?
Die vraag werd ook gesteld. Jij weet veel. dus..... :)
Amadea
3 jaar geleden
Voor mensen zijn ze niet schadelijk. Het is alleen dat ze stank veroorzaken, vooral als je ze zou verpletten. Zuig ze op met een stofzuiger en leeg de zak buiten.
Ivana
3 jaar geleden
Dank je wel!!