Ik heb een teek gewoon zelf met mijn handen er af gehaald, is dit erg?

Er zat een teek op m’n hak en heb hem er zelf met mijn vingers afgehaald. Ik dacht namelijk dat het een korstje was. Is dit een probleem?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Insecten
1.5K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is een zeer ongebruikelijke plek, is het geen beestje geweest die er op leek ? De huid van je hak is zeer dik, voor een teek de slechtste plek en een teek voelt niet aan als een korstje en nog leeg erg klein .Beestje niet bewaard ?

Het beste antwoord

Als je de teek er zoo af kon pakken, dan is het geen probleem. Dan heeft hij nog niet gebeten. Als de teek een beetje vast zat, dan moet je die plek voorlopig goed in de gaten houden. Als er over een paar weken een rode vlek (kring) ontstaat, dan zo snel mogelijk naar de dokter. Noteer even ergens de datum dat je de teek verwijdert hebt.....