op welke kenmerken moet je letten bij een tijgermug?

dit wil ik graag weten

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Insecten
2K

Antwoorden (2)

De tijgermug is gemakkelijk van de meeste andere muggen te onderscheiden door het patroon van witte vlekken op de poten en het lichaam. Een uitzondering is de geringde steekmug of grote steekmug (Culiseta annulata), die net als de tijgermug licht gebandeerde poten heeft. De geringde steekmug wordt echter groter en heeft langere poten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het beestje is zwart-wit gestreept, ook de poten zijn dat en daardoor is ie goed herkenbaar.

De tijgermug steekt vooral overdag. Zulke steken worden als pijnlijk ervaren.

De kans dat de tijgermuggen die tot nu toe in Nederland zijn aangetroffen virussen van bepaalde infectieziekten (zoals dengue (knokkelkoorts) en chikungunya) kunnen overdragen is echter te verwaarlozen.
Amadea