Een strontvlieg, Scathophaga stercoraria. Ondanks de naam leeft deze vlieg niet van van mest maar van nectar. En af en toe grijpt ie een ander insect, meestal andere vliegen.
Toegevoegd op 15 oktober 2019 13:59: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deze strontvliegen zie je heel veel op de verse mest van de grazers die in de natuurgebieden lopen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik had dit nog nooit gezien... dank voor de antwoorden!!!
Onverstoorbaar was deze aan het peuzelen, kon het gewoon aanraken... bijzonder...