Wat is dit voor kever en wat doet hij bij mij in huis?

Voor zover zag ik geen vleugels en ook deed hij geen vlucht poging. Ik woon in een flat (al jaren in dezelfde) en verwacht daar geen kevers

Picture for question
5 jaar geleden
in: Insecten
12.2K
Poet
5 jaar geleden
Zie ook:
https://www.startpagina.nl/v/dieren/insecten/vraag/658197/insect/

Antwoorden (1)

Jawel, daar is er weer een: een bladpootrandwants. Dit van oorsprong exotische insect is nu zover opgerukt en in aantallen uitgedijd dat ze op de vreemdste plekken proberen te overwinteren. Zijn totaal onschadelijk.
- - -
Ze kunnen trouwens heel goed vliegen.Wantsen hebben verharde vleugels, die de twee dunne vleugels waarmee gevlogen wordt beschermen. De verharde vleugels zijn over elkaar gevouwen, en daardoor zie je de dunne vliegvleugels niet.
Toegevoegd op 03 januari 2019 21:23: tekst
Amadea