Gevangen in water met citroensap, is dit een vlo of is het een fruitvlieg?

Gisteren had ik een kommetje met water en citroensap staan tegen de vliegen, nu zag ik er ineens wat kleine beestjes in wat ook op een vlo lijkt. Mijn vraag kunnen jullie aan de foto zien of het vlooien of fruitvliegjes zijn?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
2.7K
dudemeister
5 jaar geleden
een groot uitgevallen fruitvliegje, lijkt me niet
Eerder een ander soort vliegje.
Daarnaast als een vlo in een kom water raakt met zeepsop erin legt ie het loodje en zinkt naar de bodem. Een vlo is niet groter dan een speldeknop.

Antwoorden (2)

Heeft die vleugels? Dan een is het een fruitvlieg.
Heeft hij geen vleugels? Dan is het een vlo.

Leuk weetje vlooien behoren tot de gevleugelde insecten ook al hebben ze geen vleugels. Deze zijn ze tijdens de evolutie verloren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het probleem is doordat ze een tijdje in het water hebben gelegen kan ik geen vleugels zien. Ik moet het dus echt af kunnen zien van het lijfje
Dit is een fruitvliegje.
http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i005509.html

Een vlo ziet er erg anders uit en als hij net gegeten heeft, groter en ook nog rood (bloed).
https://nl.dreamstime.com/stock-foto-vlo-op-menselijke-huid-image96103256
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Je kunt uit de plaatjes van natuurinformatie zelfs constateren dat het een vrouwtjesfruitvlieg betreft.