Wie kan mij vertellen welke soort nachtvlinder dit is?

De foto is niet al te best maar hopel;ijk genoeg om te zien met welke soort we hier te maken hebben.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Insecten
1.6K
Amadea
5 jaar geleden
Vind jij de foto niet al te best? Nou, ik vind 'm schitterend mooi!! Wat een prachtige kleurcombinatie! En de vlinder staat er haarscherp op, je kunt zelfs de haartjes op z'n poten zien.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat gedeelte is wel scherp maar de scherpte-diepte is maar heel gering.
Maar bedankt voor het leuke compliment.
en nog meer bedankt voor het het antwoord.
Dat zat ik echt helemaal in de verkeerde richting.
Super !!

Antwoorden (1)

Raad eens: het is geen nachtvlinder! Wat je hier ziet is een oorcicade, Ledra aurita. Herkenbaar door de aan beide zijden van het halsschild scheef naar boven gerichte oorvomige uitgroeisels, en de kop die aan de voorkant lijkt op een plat schepje.
Plaatje bij antwoord
Amadea