Poes weggelopen, na hoeveel dagen moet ik me echt zorgen gaan maken?

Onze poes is sinds zaterdag weg dus op zich niet zo lang, ik heb al lopen zoeken in de buurt.
Normaal komt ze vrij snel wanneer je roept, dit is niks voor haar.

Toegevoegd na 1 week:
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!
Onze Poes is nu al 2 weken weg, ik denk dat ze is aangereden ofzo... Ik heb overal gezocht, in de wijk, de bosjes, bij het water een plastic zak eruit gevist waar ze gelukkig niet inzat!
Ook heb ik vermist papiertjes opgehangen maar niemand heeft haar gezien..
Ik heb weinig hoop meer.. :S morgen weer zoeken, ik moet weten waar ze is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoop dat je haar snel vindt. laat je dat ons dan ook even weten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook meegemaakt, ik hoop dat je haar snel weer gezond terug vindt. sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde meegemaakt, heb haar na 3 dagen uitgehongerd teruggevonden in een binnentuin, verstopt achter een stapel oude planken.
Hoop dat je haar inmiddels hebt teruggevonden, zo niet, heel vel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze al weer terug Mango?
Rieneke1
13 jaar geleden
mango, geef de moed nog niet op hoor!
een van mijn katten is ooit ruim drie weken vermist geweest.
de duimen draaien dat je je kat weer mag vinden.

Antwoorden (9)

Misschien als je poes al een 5 dagen weg is posters op gaan hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ze al eerder van huis geweest zo'n lange Heeft ze een halsband om met adres zodat eventuele tijd vinders je kunnen waarschuwen.Pas op voor duivenmelkers en ik zou me nu al zorgen maken .Informeer is in de buurt als die een poes hebben zien lopen vooral kinderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien iets gegeten wat niet bevalt(gif)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me nu al zorgen maken, want een poes loopt niet snel weg in tegenstelling tot katers.
Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar ze zou kunnen zijn aangereden. Zo heb ik in het verleden 2 poezen teruggevonden ... eentje langs de kant van een weg en eentje in een sloot (langs de kant van een weg).
Een andere mogelijkheid is dat ze is opgesloten in de buurt.
Als iemand een garage o.i.d. open heeft gehad, kan het zijn dat ze daar voor een dutje in is gegaan en daarna opgesloten is komen te zitten.

Succes met terugvinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je poes altijd wel in de buurt is is het natuurlijk vreemd dat ze nu al dagen weg is.
Ik zou zo gauw mogelijk foto`s in de buurt ophangen,mensen weten mss nu nog waar ze je poes gezien hebben,je kan ook de dierenasiels/opvang in je buurt vragen,hoop dat je haar weer vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou me inderdaad ook wel zorgen maken omdat je aangeeft dat dit niet normaal is voor haar.
Naast de bovenstaande tips moet je ook maar eens naar de onderstaande link kijken. Dat is voor vermiste dieren. Wellicht is ze daar aangemeld door mensen die haar gevonden hebben. Ook via asiels worden er gevonden dieren aangemeld.

http://www.amivedi.nl/

Vraag inderdaad aan mensen in de buurt of ze in hun schuurtje willen kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me nu al zorgen maken, de tip over het kijken in schuurtjes is heel goed.
Maar kijk ook eens naar de huizen in de buurt, het is nu een vakantieperiode en veel mensen zijn nu weg.
De poes van mijn moeder is ooit een huis van de buren ingegaan en die buren gingen even later op vakantie.
Na 3 dagen werd de poes van mijn moeder gevonden door diegene die de plantjes verzorgde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me nu toch ook wel zorgen gaan maken het is toch wel erg lang dat je poes weg is. Verder is het goed om overal kenbaar te maken hoe je kat er uit ziet en wat bijzondere kenmerken zijn. De foto die je het laatst hebt gemaakt, kan nu zijn dienst bewijzen. Doe pamfletten bij al je buren in de bus, meldt je kat bij allerlei organisaties en op internet. Loof een beloning uit, want dat stimuleert. Echter noem niet het bedrag, want dat kan bedriegers naar je toe lokken. Zodat de kans om de kat te vinden vergroot wordt. Echter: doordat je kat een chip heeft, wordt de kans dat je deze terug krijgt sterk vergroot, heeft ze die?

En aanmelden bij http://www.amivedi.nl/ of telefoon 0900-2648334. Geef het door aan de politie, bezoek meermalen de asiels in de buurt en neem de foto mee om te vragen of men je kat gezien heeft. Plaats advertenties in buurtblaadjes en de plaatselijke supermarkten. En ik hoop van harte dat je jouw kat gauw terug zult hebben.

Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou me nu al grote zorgen maken, gezien het niet de gewoonte van je poes is langere tijd weg te blijven.
iedere dag dat je wacht, kan ze verder van huis geraken.
allereerst zou ik gaan bellen, en wel met de dierenambu, amivedi, de plaatselijke dierenbescherming, het dierenasiel, de chip database als ze gechipt is, en de reinigingsdienst.
verspreid huis aan huis flyers, liefst met goede foto, en hang briefjes op bij winkels, containers, bushaltes e.d. in je buurt.
ga rond schemer de straat op, en 's avonds laat nogmaals.
als het rustig is zal je haar eerder horen mauwen, mocht ze ergens vastzitten.
hopelijk is het vals alarm, en heb je haar snel weer terug!
Rieneke1
13 jaar geleden
Je maakt je al zorgen, dat lijkt me belangrijker dan de vraag wanneer je je zorgen zou moeten maken. Ik zou zeker briefjes ophangen in de buurt (ze kan immers ergens opgesloten zitten), loof vooral een beloning uit. Ook kun je haar als vermist opgeven bij organisaties die vermeld staan op http://www.chipnummer.nl/page/vermistgevonden.htm.
Je kunt het beste op rustige momenten gaan zoeken, als je haar dan roept (of bv met brokjes rammelt) en ze reageert hoor je dat eerder dan op momenten dat er veel geluid is op straat.
Als ze gechipt is en ergens gevonden wordt, kan ze snel weer naar huis. Via chipnummer.nl kunnen jullie dan worden geïnformeerd.

Veel succes.

Elles Nijssen kattengedragsdeskundige