Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn hond meer water binnen krijgt?

Mijn hond drinkt vrij weinig. In een vorig topic werd het geven van blikvoeding of kvv al genoemd. Maar zijn er andere manieren om er voor te zorgen dat hij wat meer drinkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Ik denk altijd maar zo, als mijn hond niet drinkt heeft hij geen dorst. Natuurlijk is het zo als hij ziek is dat ik er wel goed op let dat hij gaat drinken, maar bij een gezonde hond zou ik me er niet al te druk om maken. Zorg ervoor dat het water vers is, gek genoeg laten honden "oud" water staan, dus zorg ervoor dat er een frisse bak water voor hem klaarstaat en als je hond niet ziek is, zal hij voldoende drinken of er moet iets anders aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Doe er een scheutje (karne)melk bij. Mijn ervaring is dat de hond het helemaal opdrinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich drinkt een hond in de natuur niet zo heel veel. Dit komt omdat hij rauw vlees (bevat veel vocht) eet.

Als je je hond veel rauw vlees geeft, of nat voer, dan zal hij minder drinken. Bij alleen brokken, moet je wel opletten dat hij voldoende vocht binnen krijgt.

Zoals eerer genoemd kan karnemelk een oplossing zijn. Dat is ook goed voor zijn darmflora. Maar je kunt de brokken ook aanmaken met wat warm water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink de hond eerder wel voldoende of heeft de hond dat altijd zo gedaan.Anders even langs de dierenarts en het geval even voorleggen.Dan ben je meteen gerust als er niks aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn hond dronk ook bijna niet meer. Ik deed dan lekker veel water door haar blikvoer zodat de smaak van vlees aan het water zit. Ze dronk het toto de laatste druppel op. Dit verdeeld over twee keer een dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me bij een gezonde hond niet al te druk maken. Die drinkt, als hij de kans krijgt, genoeg.
De kans krijgen betekend dus voldoende vers water uit een hygiënische bak. Als je hond buiten los mag, drinkt hij her en der ook een slok. Dat wordt vaak vergeten.
Mijn hond geniet altijd van het vijverwater, dat schijnt nog lekkerder te zijn dan kraanwater. Dus zal jouw hond ook drinken van nat gras en kleine poelen en dat heb je vaak niet in de gaten.
Ivana
13 jaar geleden
Als mijn honden weinig drinken doe ik ook een klein scheutje karnemelk door het drinkwater. Of wat water door het voer.