Wie heeft ervaring met het dekken van zijn teef

onze hond heeft 2x een nestje gehad en nu wordt het voor haar de laatste keer want ander is ze te oud.

de keren dat het lukte was altijd de dertiende dag dat ze gedekt werd, eenmaal want 2dex wil ze niet meer

maar het zit niet mee, onze vaste dekreu is met vakantie en we hebben nu een andere mooi reu voor haar, maar die is er op de deretiende dag ook niet , wel de 14 de dag .

zou de 14de dag ook nog een kans van slagen hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik zou dan voor een dagje eerder gaan
ik heb ook een dekreu en ik laat de teefjes altijd komen op de 11e en op de 13e dag
dit is nog nooit een probleem geweest
als je op de 14e dag gaat heb je kans dat de teef niet meer goed staat en ze de dekking niet toelaat
en de kans op een kleine nest is heel groot

ps wat voor hond heb je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja, het kan wel slagen, maar de kans is kleiner.
als ze het nog toelaat is de kans er zeker.
ik liet mijn teefje (cairn terrier) de 10e en de 11e dag dekken, gewoon proberen succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is een dekking op dag 11-12 of 13.

Natuurlijk zou er nog een kans van slagen zijn op de 14e dag, maar evengoed laat de teef het dan niet meer toe of is de kans op vruchtbaarheid verkeken.
Door de dierenarts is wel te constateren of de teef nog vruchtbare eicellen produceert, maar dat is dan weer een uitgave en misschien wil je dat niet.
Er is geen zinnig antwoord op te geven, het hangt erg sterk van de hond af, van haar leeftijd en conditie.

Ik ken wel een hond die zo laat in haar loopsheid nog gedekt is, maar dat kan net die ene uitzondering zijn en zegt niets over jouw hond.
Ivana
13 jaar geleden
Ik zou het progesteron gehalte laten onderzoeken(dmv bloedonderzoekje) Want op het oog zeggen wat de hoeveelste dag is dat de teef loops is is risicovol. Want hoe weet je precies wat de 1ste dag vd loopsheid is? Daarnaast is het gedrag van de teef natuurlijk ook een teken. Maar ik laat altijd het progesteron testen. Oke kost +/- 50 euro(per test) maar ik heb het er wel voor over