Hoe kun je effectief muizen bestrijden zonder dat je al te wreed bent?

Wij hebben alle milde vormen al geprobeerd: valletjes met deurtjes, klemmetjes waarin ze niet doodgaan, etc. De dodelijke vallen omzeilen ze slim. Heb gehoord dat ze door gif ernstig lijden, maar we moeten wel van de beesten af! Behalve dat ze alles aanvreten (meubels, snoeren, eten) is de stank niet te verdragen. Is er een dodelijk middel dat ze gelijk omver helpt???

Toegevoegd na 3 minuten:
Gaten dichtmaken is bij ons voorlopig geen optie. We wonen op een heel grote boerderij waar nog wel wat gaatjes te dichten zijn...

Toegevoegd na 1 uur:
Katten blijken niet afdoende!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

http://www.goeievraag.nl/vraag/verjaag-effectief-muizen.66982

kijk hier even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

neem een paar katten...
betere bestrijding is er niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat er één of een aantal katten rondom en in de woning lopen. Wij wonen ook in het buitengebied en zelden of nooit een muis te zien. Er lopen vijf katten.
Laat het geen plaag worden, want voor je het weet zitten er honderden en moet je alsnog met gif aan de gang.
Dan martel je honderden muizen in plaats van enkele.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit er geen uil in de buurt.
Ik heb voor jaren terug een schuur gehuurd bij een boerderij,en de muizen vraten ook aan de meubels ed.
Op een gegeven moment zat er iedere avond een uil op de zolder,dat gedeelte was voor een deel open.
Nooit geen last meer gehad van muizen,het enige nadeel was de uil scheet overal.
Dan is misschien een paar katten aanschaffen ook een oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook kleine honden als Cairns, Jack Russels ed. zijn uitstekende muizen , ratten en vossenvangers.
Niet zelden kwam een Cairn met een muskusrat aanzetten die ongeveer even groot was als het hondje zelf.
Katten spelen vaak eerst met hun prooi, honden doen direct de kill, wat mij voor de muis minder naar lijkt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gif, (ratac) is zeer effectief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder de gaten te dichten zul in combinatie met gif geen effect vinden.
Plaats een een bordje geen muizen toegestaan hier :D
een ongediertebestrijder
pm mag altijd