Hoe kan ik mijn ouders overhalen dat ik wel een hamster mag?

Ik zeur al een tijdje over een hamster bij mij thuis. En daarvoor moet ik me aan een paar regeltjes houden, dat doe ik netjes. Mijn moeder zegt dan bv. als je je hier een maand aan houdt mag je misschien een hamster. Maar die datum wordt steeds uitgesteld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

je zou met je moeder een soort kalender kunnen maken, bv ze zegt een maand, nou als je elke dag een kruis zet als de dag voorbij is en je hebt je netjes aan de regels gehouden, dan mag je moeder zich ook aan jullie afspraak houden, anders zou het niet eerlijk zijn, overleg het met haar, maar niet dwingen, dat werkt averrechts.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja aan haar afbeelding kan ik de leeftijd niet zien..
aan haar vraag wel
Ik denk dat je gewoon tegen je moeder moet zeggen:

"Mam, luister eens, je zei een tijd terug dat als ik mij aan de regels hield, ik na een maand een hamster mocht!"

De maand is voorbij, ik heb mij aan de regels gehouden, maar nu stel jij die datum uit! dat vind ik niet zo eerlijk eigenlijk.
Ik wil echt heel graag mijn hamster. Ik vraag niet om een paard, maar om een beestje van tien centimeter mam.

Je emoties even onder controle houden, niet boos worden, gewoon kalm en netjes constateren dat mama valsspeelt! ;-))))

Als jij er om kan lachen, om de situatie, kun je misschien ook je moeder aan het lachen maken er om... zo ja... heb jij waarschijnlijk je hamster!

Onthou maar dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn. (oftewel, met aardig zijn bereik je meer dan met lelijk doen)

succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, en probeer de "misschien" uit de afspraak te halen. Okay, mam, als je wilt dat ik me NOGmaals een maand aan de regels hou voor het krijgen van de hamster, dan wil ik ook dat jij de "misschien' uit onze afspraak haalt.

:-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Loenie!
Kimath
13 jaar geleden
leuk antwoord :D