Hoe kan het dat vogeltjes die eventjes op de tocht staan in een kooi thuis, sneller dood gaan dan vogeltjes in een volière?

Vogels in een volière staan toch altijd min of meer op de tocht? Hoe overleven zij dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

omdat het vogeltje binnen opgroeit in een ander klimaat in
buitenkooien gaan de vogels mee in het klimaat alhoewel als een kooi te veel gericht staat op het noorden is het voor de voliere vogels ook slecht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een volière is in de buitenlucht dat is iets anders dan op de tocht staan. Daarnaast is er in een volière vaak ook een binnen verblijf zonder wind of tocht