Hoorde in myn tuin een pad/kikker, piepgeluiden maken(klonk als een muis). kan dit?? Of word ik gaga?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (4)

Piepgeluiden met een hele hoge toon, bijna niet te horen en heel schel, zijn van de spitsmuizen.
Deze muizen die alleen maar insecten eten en bijna niets kunnen zien, maken ook overdag een heel hoog piepgeluid.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb je gezien dat het van een pad/ kikker was?
Of zag je een pad /kikker en hoorde je een geluid?
Als ik je vraag verkeerd begrepen heb, dan heb ik ook bushokje verkeerd beantwoord.
Kikkers en padden in nood kunnen geluid maken die je totaal niet bij een kikker/ pad zou verwachten.
De bruine kikker zoekt momenteel een overwinterplaats. heeft hij deze gevonden, dan maakt hij een geluidje om aan te geven dat het een goede plek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- heeft niets met de vraagstelling te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi bushokje, ben je daar weer
de vraag; hoor ik in mijn tuin piepgeluiden, kan dat?
En ik geef als antwoord; als het hele hoge tonen zijn, bijna niet te horen en heel schel, zijn ze van spitsmuizen. dan zeg jij, heeft niets met de vraagstelling te maken en druk dan ook nog eens een minduimpje, gaat het wel goed met je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is: ik hoorde een pad/kikker piepgeluiden maken.
Dan was het dus geen muis, het klonk als een muis.
moorschaelp heeft gezien wat voor beest het was - geen muis dus. Je hebt de vraag verkeerd begrepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoorde in myn tuin een pad/kikker, piepgeluiden maken(klonk als een muis). kan dit? Bovenstaande was de vraag Ed Verder alles OK hier en ik hoop met jou ook, over het merendeel geef je mooie antwoorden en ga er vanuit dat je volgende een dikke + gaat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O.k. jongens, sorry, ik begreep de vraag anders, moeilijk uit te leggen hier, een kikker in nood, maakt inderdaad een piepgeluid, soms zelfs lijkt het op gillende kinderen als de kikker gepakt wordt door een kat.
ook een pad ( gewone pad) maakt in het voorjaar een piep geluid, de rest van het jaar als je de pad op pakt.
Maar de vraagsteller had ook een kikker/ pad kunnen zien en een piepgeluid gehoord, dan zie je wel een kikker/ pad, maar komt het piepen van een spitsmuis.
he,he, ik ben er uit, sorry hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha die Ed, geeft nix hoor, maar kan je nu helaas geen + meer geven. Die hou je tegoed ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En nu maar snel films gaan kijken, anders redt je het niet.
ja dat kan, je bent niet de enige die dat hoort, zie beschrijving bij filmpje. sorry voor het stomme filmpje, vond hem via Google.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit filmpje is beter: http://www.youtube.com/watch?v=ZonRVy0j6fY

Toegevoegd na 4 minuten:
en deze is nog vetter haha: http://www.youtube.com/watch?v=948rhsRvIkw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kikker kan piepgeluiden maken, een pad niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoor dit in de zomer ook regelmatig. Dan zijn onze katten met een kikker aan het spelen. Als kikkers aangevallen worden maken ze zo'n piepend geluid :P