leert onze poes ook van haar val van 3 hoog naar beneden?

Wij wonen in een flat en onze poes is elke zomer aan het proberen om op het balkon van de buren te komen. Dit hebben we afgeschermd. Aangezien de railing van het balkon rond is is het gevaarlijk als ze daar op springt. Dit deed ze een paar dagen geleden ook weer(de zoveelste poging om toch naar de buren te gaan). Helaas is ze toen naar beneden gevallen vanaf de 3de etage. Gelukkig viel het letstel mee. We merken wel dat ze er zeer van onder de indruk is. Ze zeurt tot nu toe niet om op het balkon te willen. Zou ze het dan nu eindelijk geleerd hebben dat het geen goed idee is om van die gevaarlijke capriolen uit te halen?????? Wie heeft een dergelijk probleem gehad en heeft dus een antwoord op onze vraag?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

tja, een kat verleert zijn streken nooit he.
maar enigszins leert die er wel van.
alleen zal die het blijven linken als "springen op de railing van het balkon is niet tof" alleen zal die bij andere dingen nog wel eens de fout in kunnen gaan.
als een persoon een ongeluk krijgt met de auto zal die de eerst tijd rustig rijden en extra alert, na mate het weer routine wordt vervalt die redelijk in het oude patroon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

nee, helaas kan je er niet van uit gaan dat poes hiervan geleerd heeft, al lijkt ze nu even flink geschrokken.
ik weet van meerdere katten die keer op keer naar omlaag vallen.
onhandigheid, speelsheid, een kat wil toch de hoogte in, en een enkel onbewaakt moment is genoeg.
het zou het best zijn als je kans ziet je balkon helemaal af te zetten.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ben bang dat je kat er niets van geleerd heeft. Misschien nu even geschrokken maar na een tijdje, als de schrik weg is, zal ze het weer proberen.

En oplossing is je balustrade/ reling van boven dichtmaken met kattennet.

www.nettenlijn.nl

(had hem geloof ik al een keer eerder vemeld)

Toegevoegd na 4 minuten:
Moet natuurlijk niet zijn En oplossing maar Een oplossing, sorry :-)
Aponi
13 jaar geleden
Nee ze leren er niet van, was het maar zo. Maar ik kan me voorstellen dat je in dubio zit; je gunt het je poes om naar buiten te gaan maar het idee om zelf in een kooi te moeten zitten kan je tegenstaan.
Wij hadden een balkon waar we niks mee deden en die hebben we omgetoverd tot kattenbalkon, goed afgeschermd en alles er op en eraan. Ze vinden het geweldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze kat is eens 5 meter naar beneden gesprongen.
En ze heeft het nooit meer gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten overvloede: nee, ze leren er niets van. Mijn kat is 2x van 10 hoog naar beneden gevallen. De 2de keer was hij dood. Pas dus alsjeblieft goed op dat je kat niet weer met die capriolen begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het balkon kan je beter afrasteren. Hier zijn hele goede oplossingen voor zonder dat je zelf het gevoel hebt opgesloten te zitten.